Jesper Wung-Sung

Frøen og Fluen

Illustreret af Lisa Aisato Njie Solberg
Jesper Wung-Sung

Det var næsten midnat. Computeren lyste som en ædelsten, mit hoved summede. Det var godt.

Læs mere

Der var en gang en selvfed frø, der nød livet og sig selv, men pludselig blev freden forstyrret af en træls flue og dagen fik en noget anden afslutning, end frøen havde tænkt.

Frøen og fluen er en billedbog til børn fra ca. 4 år om en frø, der har nok i sig selv, en flue, der som fluer generelt, er irriterende og en motorcykel, der ændrer alt.
 

Pressen skriver:

 »Hardcore livslære i børnehøjde […] Jesper Wung-Sung sprudler i sit sprogbrug.«
**** – Trine Wøldiche, KultuNaut

 »Frøen og fluen bliver en sproglig oplevelse for både oplæser og tilhører […] Her i Frøen og fluen fungerer samspillet mellem tekst og billede optimalt.«
– Søren Fanø, Bogbotten

»Bogen kommer helt sikkert på hylden blandt de bedre børnebøger hjemme hos os.«
– Line Stald, Børn i byen

»Skæv, grotesk og tankevækkende historie om en doven selvglad frø med stor lyst til fluemad.«
– Morten Halskov Jensen, Lektør

»Tekstens lyriske lethed gør historien sjov at læse op. Og sikke et makkerpar. Lad os se mere fra Wung-Sung og Aisato - de får det bedste frem i hinanden, hvis vi skal blive i den evolutionære terminologi.«
– Anita Brask Rasmussen, Information

»Børnebog med sparsom tekst, humor, tragedie, filosofi og nogle helt vidunderlige billeder der lærer os alt om selvbevidste frøer [… ]Fascinerende fortælling til visuel nydelse og filosofiske samtaler.«
–  Birte Strandby, Bogvægten

Køb bogen

Klik på de grønne links og se de forskellige varianter af denne titel

Titel findes som Bog , 1.

Camilla Hübbe
Tavs
Pris
249,95 kr.
Forlag
Høst & Søn
Type
Hæftet
ISBN
9788763820011
Udgivet
16.05.2012
Sider
168
Illustrator
Rasmus Meisler
Omslagsgrafiker
Rasmus Meisler
Omslagsillustrator
Rasmus Meisler
Oplæser
Oversætter
Læseprøve
Af samme forfatter
  • En kanin kommer hoppende og snubler over et lille hul, det får den til at stoppe op og tænke over, hvor tiden bliver af. I sin søgen efter svar spørger den sneglen, der er så langsom, at den da må vide det, men ak den er nok for langsom, så sammen bevæger de sig af sted, for at finde en, der kender svaret på, hvor tiden bliver af. Til sidst når en broget flok bestående af en kanin, en snegl, en giraf, en fugl, en muldvarp, en tæge, elefant, en fisk og en krokodille frem til det lille hul, der satte det hele i gang og måske de til sidst er en smule klogere på tidens gang. Pressen skriver: »Man må beundre det meget høje bundniveau Jesper Wung-Sung holder, både sprogligt og fortælleteknisk.« – Søren Fanø, Bogbotten »På mange måder en skøn billedbog med noget på hjerte. […] Tekst og tegninger er veludførte og fortæller historien på en charmerende måde i børnehøjde.« – Marianne Agger, Lektør

  • Arne og Finn er brødre. Arne er storebroren, og Finn er lillebroren. Arne har ikke været i skole eller set sine venner længe og ligger mest hjemme i sengen. En dag kommer lillebror Finn ind til ham helt ude af sig selv – hans lillefinger er væk. Sammen drager de to brødre ud for at finde Finns lillefinger. De møder både pølsemænd og aktiehandlere, rockere og prinsesser i jagten på den forsvundne finger, som Finn savner så umådeligt meget. En bog om at være lille og blive stor, om at turde, være modig, savne, og søge – og om at finde noget endnu vigtigere end det, der var blevet væk. Pressen skriver: »Lillefingeren kan læses som et moderne eventyr og en dannelsesfortælling for lidt større børn. Den lægger sig smukt i kølvandet på flere andre af Jesper Wung-Sungs eksistentialistiske og væsentlige fortællinger [...] Det er livsvigtige spørgsmål, der tages under behandling her.«  – Søren Fanø, Bogbotten   »De sort-hvide billeder er bløde, fyldt med raffinementer og pegefingrede antydninger. Ingen kan fortælle om barnlig ømhed og klarøjet enfold som denne tegner. Lillefingeren er en bog, som gør dig klogere og mere forvirret på samme tid. Det er godt. Og finder brødrene, hvad de søger? Ja, de gør!« Fire hjerter –  Steffen Larsen, Politiken

  • Diego og Dolly er en grafisk roman om den altoverskyggende kærlighed. En kærlighed, der kan få selv den mest grå og triste hverdag til at lyse op i den smukkeste røde farve. Diego og Dolly er det perfekte par. De er skabt til at være sammen. I al evighed … Pressen skriver: »Den fanger med sin vedholdende synsvinkel, hvor Diegos fantasi om sit forhold til Dolly konstant er i grel kontrast til det, der faktisk sker i billedet. En sjældent deprimerende historie – og det skal forstås positivt!« – Kristian Lindberg, JydskeVestkysten »Det er billede og tekst forenet i en æstetisk velkomponeret, overvældende og smertefuld kærlighedshistorie. Jeg har sjældent stødt på en grafisk roman, der i så høj grad forstår at gøre brug af virkemidlerne til rådighed. Og endnu engang har Jesper Wung-Sung formået at gøre noget så skræmmende og mørkt som en stalker til noget så smukt og uskyldigt som Diego.« – Mirabella, Bookeater »Det er en fin og velfortalt lille fortælling, der fungerer som en slags grafisk novelle. Wung-Sungs tekst er tilpas sparsom og giver god plads til Scmidts tegninger. Tegneren har hovedsageligt gjort sig i kriminalgenren, hvilket fint udnyttes i den noir-agtige og psykologiske fortælling.« – Lektør »Den store kærlighed oplevet gennem et sygt og overordentligt fantasifyldt sind, der aldrig vil kunne få realiseret sine ønsker […] Et spændende anderledes og gribende scenarie er sat op i denne nærmest tragiske fortælling.« – Eiler Jensen, Børn & Bøger    

  • Den hvide kanin K har levet hele sit liv i den sorte hat, men hvad gør man, når tryllekunstneren falder død om, og man for første gang må hoppe ud i verden? For hvor bliver rampelyste og bifaldet af? Hvor skal man bo, og hvordan skal man leve? Findes der en hat derude, der passer til mig? Er jeg overhovedet en ægte kanin? Er jeg andet end en lille hvid prik? Den hvide kanin og den sorte hat er en poetisk bog om nogle af livets store spørgsmål fortalt i børnehøjde. Pressen skriver:  »Poetisk og filosofisk billedbog om en hvid kanin, der får et identitetsproblem, da dens tryllekunstner dør. En bog med flere lag […] Teksten er velskrevet på et højt niveau, og de flotte illustrationer gengiver fint sindsstemninger og atmosfærer i de miljøer, kaninen bevæger sig i« – Marianne Agger, Lektør »Jeg mener, jeg har skrevet det før, men jeg tror ikke, Jesper Wung-Sung evner at slå en skævert!« – Eiler Jensen, Bogbotten »Historien og illustrationerne afspejler kaninens sindsstemning og er derfor et godt udgangspunkt for at tale om følelser med sit barn.« – Line Stald, Børn i byen »Det er ret fabelagtigt, hvordan man kan blive ved med at dykke ned i referencer og associationer i Jesper Wung-Sungs bøger og samtidig begejstres over deres velfortalte simple historier.« - Anita Brask Rasmussen, Information »Der er dømt åben mund og polypper hos børnebogsanmelderne på syv og knap tre år lige fra første side.« - Ekstra Bladet »Det er en anden slags børnebog, som kan være med til at tale om nogle af de ting, børn kan tumle med i hverdagen, men ikke ved hvordan de skal formulere […] Illustrationerne er virkelig smukke og genfortæller historien smukt, så børn, som ikke kan læse endnu, vil kunne forstå hvad der sker, bare ved at bladre i bogen.« – Bogrummet »Jesper Wung-Sung har længe haft et særligt tag i de unge teenagere og tweenagere med romaner som Ud med Knud og Kopierne, der rummer skæbnesvanger realisme og dystopi. Helt så mørk er Den hvide kanin ikke, og man kan roligt læse den for mindre børn uden at være bange for, at den giver børnene mareridt.« –Birte Strandby, Bogvægten »Eventyret, Den hvide kanin og den sorte hat, som Jesper Wung-Sung har skrevet, refererer direkte til H.C. Andersens Den grimme ælling. Det handler om at stå uden for fællesskabet og gå grusomt meget igennem, før man finder sig til rette - dog uden eventyrdigterens opløftende slutning.« **** –Kari Sønsthagen, Berlingske

  • Zams største ønske er at være en ganske almindelig dreng, men det er svært, når man er zombie, og de fleste er bange for en. Zam børster tænder, vasker sig under armene, går i skole og laver sine lektier, og så bruger han rigtig meget tid på at øve sig i at gå som en helt almindelig dreng. En dag kommer Zam til at gøre det værst tænkelige og må endnu engang acceptere, at han ikke kan være en del af fællesskabet. Men hvem kan egentlig også være ven med en zombie? Zam er en atypisk zombibog, da historien fortælles fra zombiens synvinkel – en bog, der ligeså meget handler om at være uden for fællesskabet og om at føle sig forkert og afvist. Pressen skriver: »Med enkle, ligefremme sætninger, velvalgte lydord og rammende replikker maner forfatteren en billedstærk historie frem. Desuden fremstår »Zam« med en sjældent set velfungerede sammenhæng mellem bogens ydre udformning og tekstens handling.« *****–  Kari Sønsthagen, Berlingske, 12. september 2015 »Zam er en usædvanlig zombiehistorie og en virkelig spændende fortælling, som kan sætte mange tanker og diskussioner i gang. « – Stine Reinholdt Hansen, Weekendavisen, 18. september 2015 »Historien om Zam er uhyggelig på flere måder. Du kommer hurtigt til at forstå Zams følelse af ensomhed og hans brændende ønske om at kunne passe ind. Samtidig er handlingen i bogen også tankevækkende og skræmmende, hvis du tænker på hvordan livet kan være for dem der er anderledes og ikke passer ind i.« – Lektør »Bogen er både betagende og spændende. Den er ekstrem lærerig, meget relevant og får børn og unge til at se tingene i et større perspektiv.« ****– Hella Arman, Nordjyske Stiftstidende, 6. oktober 2015 »Wung-Sung serverer dog historien om Zam med humor, varme og kæmpestort sprogligt overskud. Man holder af og med den hjertensgode zombiedreng og hans evne til at se ind til det bedste i mennesker såvel som i zombier.« ***** – Sarah Louise Pedersen, Fyens Stiftstidende, 23. oktober 2015 »Uden de store armbevægelser får Jesper Wung-Sung skabt en sørgmodig stemning af noget bekendt. Det minder om noget fra tv, fra grænsehegnene, fra motorvejene. Forfatteren bider igennem ved at benytte en figur, som kun en (zombie) mor kan elske.« ***** – Steffen Larsen, Politiken, 25. november 2015

  • Jesper Wung Sungs hæsblæsende thriller er blevet til en poetisk og uhyggelig grafisk roman illustreret af Søren Jessen. Hvad, der starter som den bedste dag, viser sig at blive starten på Jonas' værste mareridt. Han har spillet en fantastisk fodboldkamp og fået det skønneste smil og en skildpadde af Maria. Men da han kommer hjem, opfører hans forældre sig underligt. De vil ikke lukke ham ind, og hvad er det for en dreng, han skimter i baggrunden? To mænd dukker op for at arrestere Jonas, der må flygte ind i skoven. Her møder han Ian og Ronnie. De er også på flugt. Det er ikke det eneste, de har til fælles … Pressen skriver: »… resultatet er den bedste danske grafiske roman skabt over et eksisterende værk, jeg mindes at have set […] Enestående!« ****** – Kari Sønsthagen, Berlingske »Nu er romanen udkommet som "graphic novel", og det fungerer glimrende […] Søren Jessens illustrationer gør det muligt for landskabet at ændre sig hurtigt, og action-sekvenser kan udfoldes i rasende fart, uden at der skal redegøres for logistik i lange sætninger. Således også her i "Kopierne", hvor vi i løbet af bare 113 sider får afdækket Jonas' hæsblæsende rejse …« **** – Mare Theilmann, Jyllands-Posten »… fornemt garneret med tegninger, der bryder både ruder og tekst, og typografi brugt som grafiske redskaber. Det giver et spændende og overordentligt dynamisk visuelt flow i historien […] Det er en grundlæggende spændende historie om et ung menneskes søgen efter identitet, når man finder ud af, at man ikke er den, man troede, man var.« **** – Tune Kristensen, Nordjyske Stiftstidende »Der må gerne komme mere fra Søren Jessens pen …« **** – Ekstra Bladet »Denne udgave er absolut også i særklasse.« ***** – Bjarne W. Andresen, JAGOO »… flere steder fortælles historien hovedsageligt via billedsiden. Det er ret effektivt efterhånden som Jonas bliver mere og mere desperat. Her opløser både billeder og tekst sig selv … Hybridformen er velegnet til de mere visuelt orienterede, unge læsere.« – Michael Lindal Andersen, Lektør »Jesper Wung-Sung har allerede et stort publikum blandt teenagere, og med denne spændende inddragelse af layouteksperimenter og skøn kunst vil han nok få endnu flere læsere.« – Birte Strandby, bogvaegten.dk

  • "Der var engang et barn. Der har naturligvis været mange børn, så mange at man kan komme i tvivl om der er en plan med dem alle. Det burde ellers være en regel: at der altid er én, som passer på hvert eneste barn i hele verden. Sådan er det ikke. For så ville livet måske ikke være livet". Sådan indledes Jesper Wung-Sungs Ud med Knud, der er en stærk og fin roman om drengen William, der både elsker og hader sin hemmelige ven Knud. Knud er nemlig ikke lige den slags ven, man drømmer om og William har prøvet alle former for overraskelsesangreb for at komme af med Knud, men når Knud ikke er der, længes William også lidt efter ham. For selv om Knud er sådan en ingen ønsker at få tæt ind på livet, så er det også svært at finde sig selv, når han ikke er der.   Pressen skrev: »I denne historie er der stor indsigt i både livet og døden. Jesper Wung-Sung vælger aldrig de nemme løsninger. Snarere tværtimod. Hans sprog er vedkommende og spændstigt. Handlingen er nærværende. Og tonen mere afklaret end bevægende. Det er en smuk historie, som åbner mange døre.« ***** -Steffen Larsen, Politiken »Man skal være bygget af stål for ikke at føle noget, mens man læser Ud med Knud. Og det er intet mindre end fantastisk, at der bliver skrevet seriøse, velgennemarbejdede og forholdsvist lange romaner til en så ung målgruppe. Hatten af for både idé, udførelse og mod til at udsende budskabet om, at der inden i alle mennesker bor et lille barn, som skal lære at dø.« ****** - KultuNaut »Her er en smuk og dyb roman om alvorlig sygdom – som alligevel er både lystig og livsbekræftende … Man fryder sig over denne smukke og dybe bog – det er mageløst. Igen.« – Eiler Jensen, Børn & Bøger »”Ud med Knud” er en barsk, eksistentialistisk og filosofisk børneroman, der bearbejder al den vanetænkning, der forsvinder, når vi som mennesker er helt ude på kanten af livet […] ”Ud med Knud” anbefales på det varmeste til brug i danskundervisningen fra slutningen af femte, og til brug for pårørende, kammerater og venner til kræftsyge børn, der ønsker at få et indblik i nogle af de tanker de rører sig i hovedet på en kræftpatient […] Det er en barsk, velskrevet, varm og vedkommende roman Jesper Wung-Sung har begået med ”Ud med Knud”.« - Søren Fanø, Bogbotten.dk »En meget læseværdig bog, om et meget tidstypisk emne, fra én af vore bedste ungdomsforfattere.« - Martin W. Hansen, Lektør »Det er strålende set og absolut livsbekræftende skrevet. Igen og igen udfordrer Jesper Wung-Sung sig selv. Aldrig forfalder han til den noget rutineprægede situation. Jesper Wung-Sung skriver med stor energi og styrke i sproget, der er letflydende og kraftfuldt.« - Skolebibliotekarer.dk »De fleste af os har på et tidspunkt i livet kendt " en Knud". Nogle mere direkte end andre, men hvem kan sætte ord og fortælling på det virvar af følelser, der vælder frem i os alle? Det kan Jesper Wung-Sung. Med stor empati og fortælleglæde holder han den hårfine balance mellem den gode historie og sentimentaliteten […] Fantasi og eventyr helbreder (nok) ikke i sig selv, men kan afgjort aflede, lindre og bringe lys i mørket.« ***** - Claus Chr. Koch, Fyens Stiftstidende »Takket være de mange sidehistorier giver bogen et rigt billede af den 12-årige Williams verden, og man føler sig i godt selskab undervejs. Ideen med at gøre Knud til omdrejningspunkt for Williams sygdom fungerer rigtig godt. Det er nemt at leve sig ind i Williams bekymringer, uden at det bliver for sørgeligt, pædagogisk korrekt, eller at der går Disney-sukker i den.« - Damian Arguimbau, Weekendavisen »Bogen kan ikke anbefales nok, hvis man har alvorlig sygdom inde på livet i sin familie eller omgangskreds. Det er en ungdomsbog, men som voksen lærer man også meget af den.« - Charlotte Højlund, Ude & Hjemme »Jesper Wung-Sung har begået en fin roman om at være ganske ung og leve med en potentiel dødsdom […] Her er Wung-Sung virkelig ferm; til netop at fortælle ungdommens historier til og for unge.« **** - Katrine Sommer Boysen, Jyllands-Posten

  • En mand går gennem et tomt hus. Alt føles fremmed. Han tager en fatal beslutning: Han vil tage et liv og derefter sit eget. Men opruller de 12 uger, der gik forud. Det er et portræt af to mænd i frit fald: Den fandenivoldske Jon, der har lagt sit liv i København bag sig og indledt en selvdestruktiv færd til barndomsbyen på Langeland, og træmanden Peter, der efter en fyring ser magtesløst til, mens hele hans tilværelse smuldrer. Engang var de bedste venner, men de har ikke haft kontakt siden deres fælles ven, Christian, omkom ved Langelandsbroen, hvor de i ungdommeligt overmod havde udfordret hinanden til at balancere øverst oppe. Peter ønskede egentlig intet andet af livet, end at det skulle fortsætte, som det var, men da Jon vender tilbage til Langeland, sætter det gang i en række begivenheder, som de to mænd på ingen måde er i stand til at styre.   Pressen skriver: »Jesper Wung-Sung har skrevet en susende stærk og realistisk roman; MEN skriver sig sikkert ind i den stolte danske litteraturtradition for at skildre mænd, der begærer katastrofer, hærværk og død.« - Tonny Worm, Information »Det er en mesters værk. « ***** - Camilla Thorup Christoffersen, Fyns Stiftstidende »Den er blændende godt skrevet og følsom og stålsat samtidig.« ***** - Femina »Jesper Wung-Sung har hermed skrevet sin hidtil bedste bog.« ***** - Preben Rasmussen, Midtjyllands Avis ***** - Per Krogh Hansen, Berlingske Tidende ***** - Henrik Queitsch, Ekstra Bladet      

  • Inspektøren har lige givet alle fri, da tre sortklædte mænd kommer og meddeler, at ingen må forlade skolens område. Ingen ved hvorfor, men inden dagen er omme, er der sat et hegn op omkring skolen og pakker med mad, medicin og ligposer er smidt ned fra himlen. Herefter bliver intet som det var før. Anbefalet i Politikens gaveguide til børne- og ungdomsbøger, julen 2013 Pressen skriver: »En dyster og tankevækkende bog velegnet til brug i folkeskolens ældste klasser og til formidling til modne læsere fra 13 år, som ikke skal have alting serveret på et sølvfad … Det interessante er den følelse af afmagt og uro, der præger bogen, og det der kommer til at foregå personerne imellem. Bogen er stramt og præcist skrevet, og det gør den faktisk endnu mere skræmmende.« - Elisabeth Bennetsen, Lektør »Tematisk læner bogen sig op ad en "Fluernes Herre"-tradition, der afsøger de psykologiske mekanismer, som får frit spil, når rammer og regler forsvinder … " Skolen" er en velskrevet gyser med tyngde.« **** - Karen Lise Søndergaard Brandt, Jyllands-Posten  »Skolen er hårdkogt, poetisk, fuld af sidespor og dunkle udsagn.« **** - Politiken »Som i sine senere romaner og noveller tager Jesper Wung-Sung sine læsere alvorligt og sætter dem på hårdt arbejde, både med dem selv og med teksten. Og det er vel ikke så ringe endda! ”Skolen” anbefales til arbejdet i danskundervisningen fra slutningen af 7. klasse. Det gælder arbejdet med litteratur, elevernes empatiske kompetencer og til arbejdet med (samfunds)moral og etik.« - Søren Fanø, Bogbotten.dk  »En stærk roman, der sætter spørgsmålstegn ved værdien af menneskeliv.« - Æseløre.dk

  • Det er over middag, solen står ned over alle byens hustage, og der er tre timer til drengen skal halshugges på Galgebakken. Han ser op mod sollyset. „Er jeg et skidt menneske?“ spørger han. Med Den sidste henrettelse tager Jesper Wung-Sung udgangspunkt i den sidste henrettelse i Svendborg i 1853. Romanen foregår over en enkelt dag, den sidste i Niels Nielsens liv. Ved hjælp af tilbageblik og erindringsbilleder får læseren indblik i et liv fyldt med bristede drømme og håb, mistillid og tab, men også varme og kærlighed.   Pressen skriver: »… en stærk, hudløs og næsten ubærlig lille bog ud af, som både giver et fint billede af en svunden og alligevel forfærdelig nær tid, og som tager et solidt favntag med det store spørgsmål om retten til at leve og at være dømt til at dø.« ***** – Berlingske Tidende »Jesper Wung-Sungs Den sidste henrettelse udnytter sit stof effektivt og fungerer som glimrende træning af den moralske forestillingsevne med dens litterære fremkaldelse af en tid og en straffepraksis, som er fjern og forhistorisk for mange af os – og alligevel ikke fortid endnu for alle.« **** – Politiken »Et stærkt debatindlæg, en medrivende semi-historisk beretning og en klassisk fortælling om skyld og straf.« ***** – Fyns Amts Avis »En spændende fortælling, der udmærket kan være baggrund for diskussioner om sociale og historiske forhold i 1800-tallets Danmark for skolens store elever.« **** – MetroXpress »Bogen har fuldt ud fortjent fire store stjerner for et godt og gennemført stykke arbejde.« **** – Fyens Stiftstidende »Her går skrift og tematik op i en smukt forløst helhed i en af omfang lille roman, der på alle måder føles stor.« – Information »Wung-Sung fortæller fermt og med inderlig empati.« **** – Ekstra Bladet  »'Den sidste henrettelse' er en meget bevægende bog. Den er smukt og inderligt fortalt og med sin helt egen, både dystre og oplivende stemme.« - Signe Pallisgård, Gentofte Hovedbibliotek  

  • Da Jonas en dag kommer hjem fra fodbold, vil hans forældre ikke lukke ham ind. To mænd dukker op for at arrestere Jonas, der må flygte ind i skoven. Her møder han Ian og Ronnie. Det viser sig, at de alle tre er kopier, stillet til deres forældres rådighed, indtil det rigtige barn vender tilbage. Nu skal kopierne destrueres.   Pressen skriver:   »Kopierne er en ualmindelig spændende, uhyggelig og velskrevet thriller for børn og unge.«   – Børn & Bøger

  • 20 fintmærkende og helt igennem realistiske noveller. De er sat i en mindre dansk provinshavneby, tiden er nu og hovedpersonerne er alle mænd; lige fra den lille dreng, pubertetsknægten, den unge, den voksne og oldingen - tilsammen giver det et overrumplende bud på manden af i dag. Selvom den valgte form er lille og nedkogt, er det så autentisk, skægt, sørgeligt, ulækkert, charmerende, at man som læser føler, man får en hel verden forærende. ”Det er en skæppegod lille bog.” - Jens Andersen, Berlingske Tidende ”At fortælle meget med få ord. Og at forene lethed med tyngde. Den kunst kan den debuterende forfatter Jesper Wung-Sung ... en meget bevidst stilkunstner, der hellere under- end overbetoner.” - Claus Grymer, Kristeligt Dagblad  

  • TRÆLÅR er 20 noveller, der alle kredser om opvækst og ungdom. Fra den lille dreng alene hjemme til den rygsæksrejsende teenager ude i verden. Jesper Wung-Sung fortæller om den første forelskelse og den første bajer. Om den første kærestesorg og de første tømmermænd. Om første gang man ser en pige æde et helt pennalhus. Og om at skræve over Vorte-Mortens hoved, der stikker op af græsplænen, nå ned for enden af haven og pludselig kunne se ind i en helt anden verden.  ”Førsteklasses modbydelige og modbydeligt morsomme voldsnoveller … TRÆLÅR kan voldeligt varmt anbefales.” – Mikkel Bruun Zangenberg, Politiken  

  • Alle har gået i skole. Ligesom alle har haft en familie. Martin Jensen er 3.generationsskolelærer. På den skole hvor han selv gik, og hvor hans forældre underviste. En dag springer en tidligere elev af toget på Belstrup Station. Det bliver til et showdown for Martin selv. Over tredive år på begge sider af katedret. En lang skudsalve af muntre og/eller melankolske fortællinger fra skolelivet, familielivet og livet i en mindre provinsby. Om de stærke og de svage. Uskylden og skylden. De berømte og de berygtede. Hadet og kærligheden. Som det faktisk hedder: ”Ikke for skolen men for livet.”

Se flere

Nyhedsbrev

Læs det nyeste om de bedste bøger først.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Jeg vil gerne høre mere om

Cicero er en del af forlagshuset Rosinante & Co.

OK

Høst & Søn er en del af forlagshuset Rosinante & Co.

OK


OK

Rosinante er en del af forlagshuset Rosinante & Co.

OK

Samleren er en del af forlagshuset Rosinante & Co.

OK